• Κλινική Κυανός ΣταυρόςΛεωφ. Δημοκρατίας 51, Πάφος
  • 26844101Fax: 26944998
  • Δευτέρα - Παρασκεύη8:30 - 13:00 / 15:00 - 18:00

Ασβεστοποιός Τενοντίτιδα

Η ασβεστοποιός τενοντίτιδα στην οξεία φάση είναι πολύ επώδυνη. Οφείλεται σε εναπόθεση κρυστάλλων υδροξυαπατίτη στον ώμο, η οποία συνήθως συμβαίνει στον υπερακάνθιο τένοντα. Προσβάλλει συνήθως ηλικίες μεταξύ 30 και 50 ετών. Η αιτιολογία δεν είναι γνωστή. Θεωρείται όμως, ότι η τοπική ισχαιμία οδηγεί σε ινοχόνδρινη μεταπλασία και σε εναπόθεση κρυστάλλων από τα χονδροκύτταρα. Άτομα που παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης ασβεστοποιού τενοντίτιτδας, είναι οι διαβητικοί και άτομα που πάσχουν από διαταραχές του θυροειδή. Πολλά άτομα τα οποία ακτινογραφικά παρουσιάζουν εναπόθεση ασβεστίου είναι ασυμπτωματικά.

Χαρακτηριστικό σύμπτωμα είναι ο έντονος πόνος ακόμα και κατά τη διάρκεια του ύπνου. Η άρθρωση είναι πολύ ευαίσθητη για να επιτρέψει ο ασθενής την ψηλάφηση ή την κινητοποίηση του ώμου. Ακτινογραφικά διαπιστώνεται ως συνήθως μια εστία επασβέστωσης πάνω από το μείζον βραχιόνιο όγκωμα. Η αρχικά με σαφής όρια εναπόθεση γίνεται σταδιακά πιο ασαφής και τελικά εξαφανίζεται. Η αξονική και η μαγνητική τομογραφία δεν είναι απαραίτητες για την διάγνωση.

Θεραπεία

Η πλειοψηφία των ασθενών αντιμετωπίζεται με συντηριτική θεραπεία. Το 30% των ασθενών θα παρουσιάσει πλήρη απορρόφηση της επασβέστωσης εντός 3 – 4 ετών. Σε περίπτωση ελαφριάς συμπτωματολογίας χορηγούνται αντιφλεγμονώδη φάρμακα και συνιστάται φυσικοθεραπεία. Εάν τα συμπτώματα είναι πολύ έντονα, τότε γίνεται έκχυση κορτικοστεροειδούς σε συνδιασμό με τοπικό αναισθητικό. Στις περιπτώσεις που τα παραπάνω μέτρα δεν επιτύχουν ή ο πόνος παρουσιάζει υποτροπή, ο ασθενής μπορεί να ανακουφιστεί με χειρουργική αρθροσκοπική επέμβαση αφαίρεσης των εναποθέσεων του ασβεστίου. Αυτό γίνεται με ως συνήθως 3 μικρές τομές. Σημαντικό είναι κατά τη διάρκεια του χειρουργείου αν χρειάζεται να γίνει και αποσυμπίεση με υποσκαφή του πρόσθιου τμήματος του ακρωμίου και εκτομή του κορακοακρωμιακού συνδέσμου. Η αρθροσκοπική αφαίρεση των κρυστάλλων ασβεστίου είναι μια αξιόπιστη μέθοδος θεραπείας και επιτυχής στην πλειονότητα των ασθενών.

Δρ. Γιώργος Θρασυβουλίδης

Γιατί να επιλέξω τον Δρ. Θρασυβουλιδη;
Ο Ορθοπεδικός χειρουργός και τραυματιολόγος Γιώργος Θρασυβουλίδης, εξειδικεύθηκε στις τεχνικές ελάχιστης επεμβατικότητας στη Γερμανία, σε διακεκριμένα νοσοκομεία τα οποία έχουν βραβευθεί ως τα κορυφαία στην ορθοπεδική (Marien Krankenhaus Kaiserswerth και Vinzenz Krankenhaus Düsseldorf) κάτω από την καθοδήγηση του Prof. Nebelung. Έχει πραγματοποιήσει εκατοντάδες επεμβάσεις χρησιμοποιώντας τις πλέον σύγχρονες χειρουργικές τεχνικές. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Δρ.Θρασυβουλίδης, κατέχει τον τίτλο του πρώτου και μέχρι στιγμής μοναδικού αναγνωρισμένου αρθροσκόπου απο την AGA-Society, ο οποίος εργάζεται στην χώρα μας.